تبلیغات
نشریه اینترنتی گُلی - محورهای عملیات روانی BBC علیه مردم ایران.

محورهای عملیات روانی BBC علیه مردم ایران.

یکشنبه 4 مرداد 1388 02:27 ب.ظ

نویسنده : saman

محورهای عملیات روانی BBC علیه مردم ایران

محورهای هنری

1-      تحریف واقعیات: بهره برداری از هنر به عنوان ابزاری مهم در جهت انجام تبلیغ و تحریف واقعیات فرهنگی،اجتماعی و سیاسی كشور از طریق ابزار هنری و انتقال آن به مخاطبی لطفاً روی ادامه مطلب كلیك كنید.

محورهای عملیات روانی BBC علیه مردم ایران

محورهای هنری

1-      تحریف واقعیات: بهره برداری از هنر به عنوان ابزاری مهم در جهت انجام تبلیغ و تحریف واقعیات فرهنگی،اجتماعی و سیاسی كشور از طریق ابزار هنری و انتقال آن به مخاطبین.

2-      ابتذال:ترویج ابتذال و بی بندوباری از طریق ابزار هنری و فاسد و نا كار آمد جلوه دادن اركان نظام در قالب پوشش آثار هنری به مخاطبین.

3-      رویا پردازی:ترویج رویا پردازی و القای حس پوچی و یاس در مخاطبین و بر جسته سازی معضلات و فاصله جامعه فاضله مورد نظر با جامعه موجود.

4-      قانون گرایی: تبلیغ تمرد از قوانین و قانون گرایی در آثار هنری به عنوان شیوه ای در جهت نشان دادن اعتراض به وضع موجود.

5-      بر جسته سازی مشكلات: بر جسته سازی مشكلات معمول در همه جوامع وتعمیم آن به ناكار آمدی نظام و سیاستهای آن و غلو و غیر قابل حل نشان دادن این مشكلاتتوسط نظام حاكم .

6-      كوچك نمایی توفیقات : كم و بی ارزش نشان دادن توفیقات و موفقیتهای علمی،سیاسی و اجتماعی كشور.

محورهای اقتصادی

1-      تحریم اقتصادی: انجام تبلیغات وصیع در خصوص سطح و نوع تحریم های اقتصادی بر ضد نظام و غلو در تاثیرات این تحریم ها در جامعه و القای حس ناامیدی در مردم و نارضایت آنان از نظام.

2-      بزرگ نمایی مشكلات: نقطه گزاری و برجسته سازی برخی مشكلات اقتصادی معمول به جهت تحولات جهانی و تعمیم آن به نظام و كاركردهای اقتصادی آن.

3-      اخلال در روند اقتصادی: محدود سازی تجارت با ایران،سنگ اندازی در جهت عقد قرار دادهای تجاری،نا امن جلوه دادن سرمایه گزاری در ایران و...

4-      استفاده از ابزار های سیاسی: استفاده از روابط بین المللی در جهت فاصله انداختن میان ایران و كشورهای دیگر از طریق اعمال فشار سیاسی، تهدید به كاهش سطح روابط، كاهش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی و نظایر آن.

محورهای امنیتی

1-      ناامنی در نقاط مرزی: كمك به تجهیز اشرار و قاچاقچیان و گروهكهای معاند با نظام در جهت نفوز وحس ناامنی در مرزها از طریق گروگانگیری، قتل و جنایت ،تجاوز و تعدی به مرزنشینان و بی اقتدار جلوه دادن و القای حس بی توجهی و ناكارآمدی نظام در تامین امنیت.

2-      تهدید نظامی: تهدید به انجام عملیات نظامی به اشكال گوناگون در جهت مرعوب ساختن مردم و مسوولان با هدف اجرای عملیات روانی.

3-      ایجاد حس بی اعتمادی در همسایگان: القای حس تهدید بودن جمهوری اسلامی ایران برای همسایگانش، تبلیغ چشم طمع داشدن جمهوری اسلامی به خاك همسایگان و تبلیغ حمایت ایران از گروههای معاند با نظام های حاكم در منطقه.

4-      ترغیب مرز نشینان با نافرمانی مدنی: تبلیغ قومیت پرستی(پان تركیسم، پان عربیسم و...)و ترغیب آنان به تمرد از قوانین و مقابله با نظام.

5-      ترغیب به تجزیه طلبی: قلب موضوعات تاریخی و قومیت ها و تجزیه طلبی و تبلیغ عدم سنخیت فرهنگ ملی با فرهنگ فولكور منطقه ای.

6-     ایجاد حس ناامنی و اغتشاش در جامعه: ایجاد و حمایت از گروههای شرور،بزهكار،ضد انقلاب و مضمحل در جهت ایجاد حس ناامنی در جامعه و موضع گیری در مقابل سركوب و بازداشت آنان توسط نظام و القای حس خفقان و عدم آزادی بیان در تبلیغات خود.

گروههای هدف در تبلیغات انجام شده

1- مخالفان سیاسی نظام 2- افراد بی تفاوت 3- طرفداران و همراهان با حكومت

محیط تبلیغات صورت گرفته

محیط داخلی:

1-    گروههای معاند با نظام 2- فریب خوردگان ومذدوران وابسته به استكبار جهانی 3- قلم به مزدفروشان و هویچیگران سیاسی 4- غافلین و مغرضین

شیوه اجرا:

1-   تهمت وافترا به مسوولان 2- ایجاد حساسیت های كاذب 3- تبلیغ ناكارآمدی دولت و دستگاههای مرتبط 4- زیر سوال بردن اقدامات دولت و دستگاههای مرتبط با مسائل كلان دولت.

محیط بیرونی:

1-    آمریكا،انگلیس،اسراییل 2- كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس 3- كشورهای همسایه ایران 4- كشورهای اروپایی

شیوه اجرا:

1- محور شرارت قرار دادن كشور ایران 2- تهدید بودن ایران برای جهان 3- حمایت ایران از تروریسم 4- حمایت ایران از مخالفین دولت منطقه 5- جنگ طلب بودن ایران وتلاش در جهت دستیابی به صلاح هسته ای 6- عدم رعایت حقوق بشر در ایران 7- اعدام و سركوب مخالفان در ایران 8- مخالفت ایران (حكومت) با دانش،ادب و هنر 9- زیاده خواهی




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: یکشنبه 8 شهریور 1388 02:47 ق.ظ